Let's hear it for New York



Hej alla babes !

Dålig uppdatering från min sida, jag veeet, men bättre sent än aldrig! Okej till att börja med : Nyår... Blev inte som planerat.  Dagen började med att jag Skulle ta mig en sväng förbi gymmet på morgonen, snötäckta vägar och inga vinterdäck eller fyrhjulsdrift = ingen bra kombination. Jag kommer i alla fall åkandes uppför en liten backe och tappar vägfästet helt och hjulen börjar spinna, därefter upptäcker jag att bromsarna inte fungerar på det haaala väglaget så jag glider därför bakåt mot ett dike och en telefonstolpe... ( Hur ska detta sluta undrar ni säkert nu) 3 dm innan diket och telefonstolpen får jag tillslut stopp på bilhelvetet, tur i oturen säger jag bara! Denna incident ledde till att jag inte kunde köra bilen och kunde därför inte ta mig nånstans = fast i huset = fast i huset på självaste nyårsafton... Som tur var kom min kära Heidi över så jag överlevde kvällen.

På fredagsmorgonen frågar mina hostparents om jag och Heidi vill åka in till NYC och bo i deras lägenhet på Upper East side över helgen, kan ni gissa vad vi svarade ? YEY!! Joe skjutsade in oss till NEw York city och vi spenderade fredagskvällen runt Upper east side, gick och småshoppade och åt på en jätte mysig Italiensk restaurang ! Lägenheten var lovely, hade till och med en egen dörrvakt, hoho inte varje dag det händer !


I lägenheten i mina nya och underbart sköna Uggs!


Jag och Heidi på Upper east side


På Italienska restaurangen


Lördagen var perfekt!Vaknade upp skapligt, fixade oss och begav oss mot Starbucks för frulle! Sen bar det av mot 34 th street. Kan ni förstå att vi gick från upper east side 80 th street, 3 avenue till 34 th street, 6 avenue..? Ni som kan ränka blocks förstår våra smärtande fötter !! Inte nog med att det var långt att gå, vädret tog helt plötsligt en vändning och det blev smällkallt! Hallvvägs hjtappat känseln i mina ben, Heidi frös så hon skakade, så vi såg ingen annan utväg än att köpa oss varsin Skootermössa! När vi sedan spatserade in på 5th avenue började vi äntligen få upp lite värme, solen sken och vi bara njöt av livet ! :D På eftermiddagen tog vi tunnelbanan ( en bedrift i sig att klara av systemet underground) till SoHo - mitt nya favoritkvarter här I NYC.  Mötte där upp Carro och efter ett par timmar, med ännu mer påsar på armarna tog vi tunnelbanan till 42th street och Broadway. Måste säga att det finns inget häftigare än att se Broadway by night, blir lika impad varenda gång! Kvällen avslutades med Biobesök på självaste Broadway, har adlrig i hela mitt liv sett en så pampig och stor bio.


Som sagt, köldskadad Filippa på Starbucks


Metropolitan Museum of art


Myser på Starbucks


Jag i min nya mösse Underground !!

Neheni nu kan jag inte sitta här längre, ska ta och pallra mig till gymmet! Nu är det bara22 dagar kvar tills världens bästa Humla kommer hit nedräkningen har officiellt börjat !!


WIITH LOOOOOOOO FROM MEEE



Kommentarer
Postat av: Mici i USA

Vad mysigt ni verkade ha det! Nästa gång de frågar om du vill låna lägenheten är det jag som hänger på!! ;)



Kul och se dig idag, om än för bara 5 min, haha...men vi ses på torsdag! Åh förresten, idag när jag satt på Starbucks hade de på soundtracket från Nine, lovely!

2010-01-06 @ 04:56:14
URL: http://micinic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0