NEW YORK NÄSTA

Hallå alla trogna bloggläsare!

Nu är det alltså dags för mig att göra mitt premiärinlägg. Jag som har svurit att jag aldrig i hela mitt liv skulle starta en blogg, men titt på tusan, här sitter jag ändå.

Om 2 timmar styr vi bilen mot Arlanda, vilket känns helt overkligt. Ni ska alltså få följa mig i ett år genom mina dagar som Au pair i New York. En spännande tid väntar, fullt av nya upplevelser.

Jag har precis sagt hejdå till alla mina nära och kära, vilket var grymt tufft. Jag kommer sakna er något så fruktansvärt mycket, men ni vet att jag bär med er, varje dag, i mitt hjärta.  En sak är jag helt övertygad om, jag har dom finaste vännerna och den underbaraste familjen på detta jordklot, inget snack om saken.

Naheni, nu är det dags för mig att fixa det allra sista, dubbelchecka packingen och borsta bissarna.

SOOOO LOOONG
 



With love

  

Här bjuder jag på en bild från avskedspartyt med släkten.


Kommentarer
Postat av: Anje

Hej filippa! Kul att följa dig i bloggen, kommer vara en trogen läsare!:P lördagen försvann så fort, hann inte riktigt säga hej då på riktigt! Men ha det underbart! Kommer sakna dig! men vi kommer ju höras av under tiden såklart:D! Och snart ses vi även:D! Ha det bäst. pusspuss <3 <3

2009-11-09 @ 17:41:25
Postat av: mamma

Hej Filippa! Vad spännande att läsa din blogg. (första bloggen som jag följer..)Det var tufft att krama om dig på Arlanda, vi kommer att sakna dig massor! Men det är ju jättekul för dig att komma iväg till USA, ha ett underbart år!

Kram kram

2009-11-09 @ 18:09:23
Postat av: maja

Hoppas allting gick bra med resan upp till arlanda, byten av plan men framförallt att säga hej då till familjen. Föll en tår när jag såg kommentaren från din mamma här. Men du kommer få ett great year, och jag & Anna kommer läsa din blogg i Oslo, så får vi skypa massvis osså.

LOVE

2009-11-09 @ 19:07:27
Postat av: farmor o farfar

Filippa välkommen till NY - Vi har följt din resa över atlanten via en sait som Per skickat.

Vi tänker på dej hela tiden.Nu får vi träffas via datorn.Lycka till !!!

2009-11-09 @ 19:44:48
Postat av: Linnéa

hej!

Jag hittade din blogg genom någon annan person. Vet inte riktigt hur jag hamnade här inne på din, men jag kommer nog följa din blogg lite, för jag har själv tänkt att bli au pair i USA efter studenten:) så jag tänkte bara fråga dig lite om hur du gjorde för att bli au pair? Om du har någon bra organisation som man kan åka med? kanske några eventuella tips som du kan ge mig!:) skulle vara tacksam för svar!=) du kan ju svara till min mail! hade bra och lycka till med allt! / Linnéa

2009-11-20 @ 23:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0