In the city who never sleeps



Hej mina kära vänner och min underbara familj!
Hoppas ni alla mår kanon där hemma. Nu har jag äntligen kommit fram till familjen Larson i Lloyd Harbor och äntligen har jag fått i gång min älskade dator!

I torsdags var det som sagt New York trip som stod på schemat och The big apple levde verkligen upp till sina förväntningar! Vi plockade upp guiden utanför Plaza hotel och därefter fick vi oss en upplevelse vi sent skulle glömma! Han visade oss vart Heath Ledger bodde, Vart gossip girl spelas in, vart Beonce bor, vart Meryl Streep bor, vart sex and the city spelades in, ja ni listan skulle kunna göras lång. Efter bussturen steg vi på en färja som tog oss över till Staten Island och det måste jag säga var bland det häftigaste jag varit med om, att se Manhatten, the Brooklyn brigde och Brooklyn torna upp bakom oss. Jag antar att det var då jag verkligen förstod att jag är i USA!! Efter det fick vi free time och då var det shopping som gällde! OCH herregud vilken stad, jag är redan kär! Jag, två svenskar och en tysk virrade runt mellan Fifth Avenue och Forth avenue, tillslut kom vi fram till Broadway! Finner inga ord för Broadway, helt sanslöst! Vi lyckades även ta oss en titt på Madison square Garden, där Knicks, the Jankees och New York rangers spelar, GRYMT!! Efter en lång dag satte vi oss på bussen som skulle ta oss tillbaka till Oak dale, och den känslan av att åka genom New York city, se alla upplysta skyskrapor, var obeskrlivlig.

Nu ligger jag här i min underbara nya säng! Klockan är här halv 9 och min värdmamma är och köper dounuts till hela familjen inklusive mig. Det är deras lördagstradition förstår ni! I går fick jag ett varmt välkommnande av min host family. Dom har verkligen ansträngt sig till sitt yttersta för att få mig att känna mig väkommen! jag har fått ett jätte mysigt rum, ett eget badrum och en egen bil, den ni ;) ! Huset jag bor i är helt fantastiskt! I dag ska vi åka till The Mall och shoppa, vilket jag verkligen ser fram emot! Naeni nu hör jag hur barnen tassar utanför min dörr för att titta om jag är vaken! 

Men ni får ha det kanon hemma och glöm aldrig bort att jag saknar er !

Nu kommer det komma en bildbomb från skolan och New York city! :D  

With looooooveeee 

  Jag och Nathalie på planet till USA!!


Min första Starbucks Kaffe !





































Kommentarer
Postat av: Per

Grymt häftigt;-) blir riktigt avundssjuk !Vilken stad du har kommit till !



/Per

2009-11-14 @ 15:30:45
Postat av: Per

Grymt häftig stad ! Blir riktigt avundssjuk ! Madison Square Garden och NY Rangers...det är stort, hoppas att få se dem live någon gång !



/Per

2009-11-14 @ 15:35:36
Postat av: Hilde

Åååh filippa!:D Shit vad kul o kolla på alla bilder och läsa om hur du har det! Det där verkar ju toppen! Fortsätt uppdatera så vi får hänga med på dina äventyr;) Pusspuss /Humlan

2009-11-14 @ 18:12:49
Postat av: Sara

Hej filippa! hann inte säga hejdå till dig innan du åkte, men jag gör det här och önskar dig all lycka där borta. du ser ut att ha det bra och jag tror du kommer få ett underbart år. puss och kram!

2009-11-15 @ 15:00:06
URL: http://ssaragustafsson.blogg.se/
Postat av: Anje

Hej filippa. Gud vad kul för dig!Är avundsjuk på dig:p Ha det underbart! Du kommer få det så underbart kul ju ! :) puss!

2009-11-15 @ 21:57:14
Postat av: Angie

Det ser helt magiskt ut min kära Filippa!!!

jag saknar dig sååå! vi ses snart<3

2009-11-17 @ 00:24:01
URL: http://angelicablick.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0