Connecticut & NY city over the weekend


Grand Central at night

Weekend - Hej alla mina underbara där hemma! Nu har jag precis kommit hem från en KANON helg I Connecticut och Ny city. Äventyret skulle enligt planerna startat i fredagskväll men som ni säkert vet så blir ingenting och å menar jag ingenting, som man har planerat. Med tack till idioten till taxichafför, som förövrigt var oerhört fientlig mot Sverige, så missade jag tåget till Connecticut och Natta. Han skjutsade mig dessutom till helt fel station, så där stod jag, vilsen och förbannad med alla mina väskor, helt själv på en tågstation, vilsen och ensam.. ja ni får tycka synd om mig... Men jag överlevde den lilla incidenten och hoppade in i en taxi som tog mig hem till Lloyd Harbor. Det blev i stället ett glas vin med Peggy och hämtmat från Italiensk resturang, ja jag klagar inte. Sen bar det av hem till Mici där vi hade lite movienight.

 Dagen därpå, nämligen lördagen gick jag upp riktigt tidigt, kände mig som en levande död, där jag vandrade omkring i min vita morgonrock. Efter ett par koppar te vaknade jag tillslut till liv i gen och begav mig mot tågstationen. Första gången jag åkte tåg helt själv här i Amerikat och titt på tusan, jag överlevde ! Gick av på Penn station och skuttade bort ( haha, nej gick bort) mot Starbucks för att köpa med mig en te. Min nya destination var nu Grand Central, till en början var det lite av en gåta hur jag skulle ta mig dit men tillslut klurade jag ut att det skulle va smidigast att ta taxi. Väl framme på Grand central mötte jag Natta och vi började vår shoppingdag med att vandra 10 blocks, hoahoa!! Tillslut anlände vi till vårat mål,  nämligen 34th street, med andra ord : Den bästa shoppinggatan i hela världen. Cruisade mellan Victoria Secret, Macys, Forever 21 mm, mm, mm.. New York, New York - I mitt hjärta! Från ingenstans ser vi hur snöflingor börjar singla ner från himlen och det kändes mäktigt, att sett den första snön falla i självaste New York city. Julkänslan var på topp, minst sagt! Efter en låång kanon dag vandrade vi i snöstormen återigen dessa 10 blocks för att ta oss till Grand central. Vi satte oss tillslut, trötta och dyngsura, på tåget mot New Haven & Connecticut. Kvällen bestod av mitt första Houseparty här i USA. En upplevelse i sig om vi säger så, men det var riktigt kul måste jag säga ! När vi sedan var på väg hem lyckades vi med det omöjliga, nämligen att köra vilse och köra runt i cirklar i över en timme. När vi satt där, mitt ute i ingenstans, soppatork på ingång, i hjälfrusna och kissnödiga, ja då trodde vi att slutet var nära, MEN tillslut hittade vi äntligen rätt väg hem till Weston. 

Söndagen spenderades på IKEA, mys pys säger jag bara! Sen var det dags för mig att ta tåget hem, hem mot New York. Satt och myste med nyinköpta tidningar, bra musik och en kopp te. Anlände till Grand Central och vandrade (återigen) 10 blocks för att komma till Penn station & the Long Island railroad. Jag måste säga att det finns inget mysigare än att gå i New York en söndagseftermiddag, solen skiner, fåglarna kvittrar ( nej nu kryddade jag lite) , poängen är att man får en sån där känsla som man nästintill aldrig får, en sån där känsla som man inte kan beskriva, en sån där känsla som man kan leva på i flera dagar.. Ja det är mitt New York det. Väl framme på tågstationen kom Peggy & Lily och plockade upp mig. Kändes otroligt skönt att vara hemma igen. Vi åkte därefter till en Mexikansk resturang och käkade kvällsmat, vilket var smaskens! 

Nu ligger jag här, trött och frusen, men nöjd och belåten efter en underbar helg. Och jag måste verkligen tillägga att jag trivs, jag trivs så fruktansvärt bra här i New York, här hos min värdfamilj. Varje dag är en ny utmaning, en ny upplevelse och ett förverkligande av en dröm. Men jag vill att ni ska veta att jag tänker på er, alla mina kära, varje dag, ni finns i mitt hjärta och jag saknar er. 

Oj, nu är klockan mycket, time to sleep! 



 
WITH LOVE FROM YOURS FILLIE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0