All you have to do is - Smile

Christmas weekend in NYC !



Hej alla glada !
Nu är det återigen måndag, ny vecka, nya möjligheter! Så tänkte jag inte imorse när väckerklockan tjöt som ett annat billarm i mitt öra kl 06 30. Dagen började med en långpromenix i solskenet & snön. Dagen avslutades med pulkarejjstävling och herregud, jag finner inga ord ! Fruktansvärt roligt, kändes som om jag blev barn på nytt och sprang som en annan idiot upp för backen på Oak Hill road. Och jäää-ä-ä-äklar vad det gick måste jag säga er!

Helgen vart helt perfekt, kunde inte ha varit bättre! På fredagen blev det filmmys hos Ronja och på lördagen bar det av in till NYC. Väl framme möttes jag av snökaos så jag hoppade in i en taxi som tog mig till Affinia Hotel, där min kära Heidi väntade på mig ! Tog hissen upp till 14 våningen och kom in i ett hotellrum som inte hette duga, med utsikt mot Empire state building! På kvällen fick jag och Heidi ett så kallat gift certificate på 100 dollar, av hennes värdfamilj, som alltså stod för middagen på en hypermysig Italiensk restaurang. Mätta och glada gled  (halkade)vi mot hotellet. Det blev därefter movienighth och lite vin i den U-u-underbara hotellsängen ! Söndagen innebar shopping så vi packade i hop vårt pick och pack, och mötte sedan upp Carro ! Jag tror vi gick tills våra ben inte orkade bära oss längre, en helt underbar dag var avklarad där! Det är något visst med NYC en söndagseftermiddag när solen skiner, fåglarna kvittrar (ehm not?) och snön ligger vit på taken ( endast tomten är vaken). Trötta och dyngsura satte sig två slagna hjältar på tåget hem mot Huntington efter en he-e-elt underbar helg i vårt kära New York! 


























WITH LOOOOOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0