NEW YORK RANGERS



New York Rangers - Montreal Canadiens - Madison Square Garden - 17 Januari


Nu ska jag berätta för er om något så grymt häftigt, något så grymt stort, något som jag aldrig kommer glömma, Matchen mellan new York Rangers och Montreal Canadiens i Madison Square garden, den 17 januari år 2010.
Tadaa, vilken inledning hon drar till med.. Dagen började i alla fall med shopping på 34th street och 5th avenue i spöregn, jag vet inte vad det är, men Natta och jag lyckas alltid pricka in skitväder.. Men med  mitt nyinköpta skjutparaflax, vandrade jag glatt omkring på NYC gator. 

Framåt sexhugget började vi tagga till ordentligt och tyckte det var dags att slänga på oss våra Rangers tröjor och bege oss mot The garden. Det var först när jag kom in genom entren som jag verkligen förstod hur stort det var. Vi flaxade omkring som två yra höns för att hitta våra platser, tillslut fann vi dom och baxade ner oss mellan alla våra påsar..  Sen var det bara att vänta på att allt skulle dra i gång, och det gjorde det..! Vilket intro, vilket tryck, vilken atmosfär, jag finner helt enkelt inga ord!Rangers kvitterade till 2-2 och sen gick det bara framåt. Mål efter mål gjordes och trycket ökade i arenan. Det var inte lite känsla att se hela madison Square garden stå upp och vråla som om det inte fanns någon morgondag... Även jag vrålade som en annan idiot vilket resulterade i att jag självklart tappade rösten, haha..  Det blev en vinst med 6-2 och hysterin var obeskrivlig! Folk stod upp och dansade, skrek, svor, ja You name it! 

Jag måste säga att detta var bland det häftigaste jag har varit med om i hela mitt liv. Jag slänger in en bildbomb så kanske ni förstår en aning vad jag pratar om...









 













Helt sanslöst vad stor han är, mäktigt när hela Madison square garden står upp och vrålar HENRIK, HENRIK!!!




Hoho, som ni säkert ser var det en upplevelse jag sent kommer glömma !

I dag har det varit en vanlig dag, hängt med tjejerna, vart i mataffären och svettats på YMCA..
Nu ska jag drömma om Henrik Lundqvist, sov gott alla mina älskade!

WITH LOOOOOVE





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0