Home sweet home...


Central Park - Mars

HOME SWEET HOME.. Efter en lång dags resande har vi äntligen landat hemma på 2 Oak Hill road och hur konstigt det än låter så måste jag säga att det är skönt att vara hemma. Hemma i New York.. Satt och tänkte på det förut och plötsligt slog det mig, jag längtade hem, hem till New York. Numera har jag alltså två hem. Ett hemma i Sverige och ett här i New York, låter skruvat men so true... 

Vår paradisvecka swishade förbi snabbare än en groda fiser. Men hur snabbt tiden än gick så njöt jag av varenda sekund. Det jag har varit med om och har fått sett är en once in a lifetime experience och jag tackar mannen däruppe i det blå för dunderflytet jag har haft på senaste tiden. Min älskade extra familj och jag har haft en sån där semster som man bara drömmer om, en sån där semster som man inte tror finns..

Vad ni nu läser skrivs av en nycertificerad dykare och gott folk, om ni någon gång får chansen att ta dykarcertifikat, tveka inte utan kör bara !!! Jag vet att det låter klyschigt men tro mig, det är en helt ny värld som öppnar upp sig. Jag måste säga att jag har aldrig i hela mitt liv sett något så fantastikst och häftigt. Att sväva tyngdlös i vattnet och ha chansen att simma med sköldpaddor, se hajjar, se alla olika slags fiskar, klappa stingrockor stora som hus, ja det kallar jag lycka. Haha, eller lycka kanske inte är rätt ord, men ja ni förstår vad jag menar! Undervattensbilder och filmer kommer inom kort ;) 

När vi flög in över New York och jag såg den berömda skylinen insåg jag att snart har jag varit här i 5 månader. För 5 månader sen tog jag beslutet att jag ville flytta till New York, vilket kom att bli det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. Det är inte bara New York som jag älskar utan Jag har lärt mig så fruktansvärt mycket om mig själv, jag har insett vilka människor som står mig närmast om hjärtat och jag har framförallt vuxit som person. Att lämna tryggheten hemma och kasta sig ut i det osäkra, ut på äventyr, visade sig vara det bästa jag har gjort i mitt 19 åriga liv. Jag är stolt över mig själv och den personen jag är. Ni får tycka det låter lustigt men every once in a while you have to give yourself some credit.. Jag skulle inte vilja titta tillbaka på ett liv fullt av ångest utan jag tror på Carpe Diem. Fånga dagen och njut av dom små detaljerna i livet, uppskatta andra människor och allt dom gör för dig och framförallt uppskatta dig själv som person.

Jag älskar mina föräldrar, min syster, min släkt och mina vänner över allt annat på denna jord, man säger sånt alltför sällan, så här har ni det till och med nerskrivet.. ;) TACK, för ni alltid finns där!

Nu ligger jag här och myser i min egna säng, hur skönt som helst.. I morgon blir det en Heidi & Filippa dag. Kvällen kommer att spenderas inne i New York där vi ska ut och slå klackarna i taket. Blir att gå på eventet Scandinavian PUSH Saturdays - Garden Terrace Open, så det kan nog inte bli mycket bättre!

Nu hissar jag vita flaggan och erkänne rmig besegrad av tröttheten!
Ta hand om er alla mina kära!

OCH i dag är det inte vilken dag som helst, utan i dag är det världens bästa PAPPAS födelsedag, GRATTIS PAPPA 42+ ! :D

WITH LOVE FROOOM FILLIE

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Jag vill bara säga att du verkligen är en stor inspiration för mig! Jag älskar din blogg!! Jag bor i Sverige men min pappa (hela hanns sida) bor i new york, jag är 15 och drömmer om en lägenhet på Manhattan!! Jag tänkte gå gymnasie och sedan flytta dit. Men jag är ändå lite rädd på något sätt.. Att något ska hända på gatorna! Har det hänt dig något någon gång? Och hur får man ihop till hyran? :)

2014-01-17 @ 14:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0