I carry you in my heart



I carry your heart with me - I carry it in my heart



Torsdag -
Innebar min första thanksgiving. Hela familjen Larson inklusive Filippa satte sig i mina vanen, även kallad "the looser cruiser" av familjens äldsta medlemmar. En gigantisk van med 9 platser, flatscreen och mysbelysning, så jag klagade inte. Satt utomordentligt bra längst bak i bussen. Väl framme i New Jersey mötte jag en underbar släkt som var otroligt välkommnade och jag måste säga att jag hade en riktig kanon dag ! 

Fredag -  I dag var tjejerna lediga från skolan så jag och Margaret tog jeepen in till stan för att handla bagels till frukost. Därefter julpyntade vi huset och man fick en sån där riktigt mysig julkänsla. Sen bar det av till Heidi, plockade upp henne för att sedan börja vår julshopping.. Vi knappade in Broadway Mall på Gps:en och cruisade därefter ut på 4 filiga vägar bort från Huntington & lloyd Harbor. Och jäklar, vilken trafik det var.. Kändes som vi tagit varsin OS medalj när vi lättade gled in på parkeringsplatsen till Broadway mall. När vi hade shoppat klart för dagen såg vi helt plötsöigt en IKEA skylt och ja, vi blev som barn på julafton. Helt hysteriska rusade vi in, hittade till vår stora lycka ; Marabou Mjölkchoklad, bilar, ballerina, ja You name it! Det fanns till och med en skylt där det stod " Nu är det godisdags" - A swedish sentence for : It's time for candy. LYCKA, kändes nästan som om jag var hemma där för ett par minuter. Vi fortsatte upp på övre plan för att besöka resturangen och gott folk, det blir bara bättre! På menyn fanns ; Swedish meatballs with potatoes and lingonberries. Underbara, saknade köttbullar tänkte vi och beställde utan tvekan varsin meny. Smakade nästan bättre än  hemma, den ni!
Efter en lång shoppingdag satte vi oss i bilen, på med favoritkanalen och styrde hem mot lloyd Harbor. Kvällen avslutades med movienight at Heidis basement, mys!

Nu måste jag sova, för i morgon är inte vilken dag som helst, utan i morgon är det Pepparkakshusbakningstävling ( långt ord? ) Så jag måste vila upp mig ordentligt för att kunna prestera mitt yttersta!



With love from America

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0