Stay - Just a little bit longer




Hej & Hå !

Nu sitter jag här och har precis kollat american Idol med mina tjejer. Haha, när ni läser detta måste ni googla på "Pants on the ground" haha, hela Amerika lider av Pants on the ground feber, en 65 årig gubbe som ställde upp i idol och sjöng Looking like a fool with the pants on the ground.. I dag har det varit en braa dag för Fillies del. Startade dagen med ett step pass på Y, insåg efter 20 minuter att det här inte var min grejj.. haha, krångliga kombinationer och konstiga chase/mambo hopp rimmar INTE med Filippa.. I morse hände något komiskt/skrämmande.. Min lilla Marg kom ner för trappan och såg helt förstörd ut, så jag frågade henne hur det var. Hon tittade på mig och släppte ut sitt hår.... En bra bit av hennes långa hår var avkapat, så jag frågade henne vad hon hade gjort ? Hon tittade på mig och berättade att hon hade klippt sitt hår i sömnen.. hahah, jag vet jag får inte skratta, men själva situationen var faktiskt lite rolig :P En annan morgon hittade jag henne sovandes i trappan med mobilen i handen, och hon hade inte en aning hur hon hade kommit dit.. Min lilla Marg, tillslut kunde även hon skratta åt det hela och vi bokade tid frissan för att rätta till det lilla missödet ... 

I morgon startar jag dagen med Ett Bodyshaping pass på YMCA, sen bär det av i riktning mot The Hamptons. Peggy och jag ska shoppa skor, eller jag ska inte shoppa.. Jag får inte shoppa, min plånbok ler inte lngre mot mig, utan han skriker låååt mig vaaa ! Jag måste helt enkelt spara.. men det var som en taxichafför sa till mig : " There's no saving in New York City" Och jag måste nog säga att han har en poäng..  

Jag har tänkt på en sak.. Vart man än befinner sig i världen, vart man än befinner sig i livet så saknar man alltid något eller någon. Jag saknar mina vänner och min familj, varje dag. Jag saknar allas vår älskade lilla håla Linköping. Det är först när du åker i väg en längre tid som du verkligen inser hur mycket dina nära och kära, dina rötter och din hemstad, betyder för dig. För "There is no place like home" Men jag tror på att du behöver bryta dig loss från dina gamla rutiner, från dina tryggheter och från din vardag, för att få leva din dröm. För att uppleva allt du någonsin drömt om och för att kunna uppskatta vad du faktiskt har. Livet är en lång resa med både toppar och dalar, men så länge du lever i nuet och uppskattar dom små detaljerna, tror jag du kommer finna vad du söker. Vart jag befinner mig om 10 år, ja det har jag inte en aning om. Men jag vet att jag kommer följa mina drömmar och vart jag än befinner mig, vad jag än åstadkommer, vart jag än slutar, så är jag lycklig så länge jag har er... 


WITH LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0