In The Big Apple

Weekends - we love weekends

Hej alla mina fina! Ännu en kanonhelg har passerat här i Amerikat. Lördagen innebar pepparkakshusbaketävling hos familjen Larson. Julmusik på högsta volym, koncentration till max och tävlingssinnet framme, sen var det bara att köra hårt. Vi satt i timmar och dekorerade våra små pepperkakshus, dekorationen i from av godis, verkade aldrig ta slut. Tillslut fick jag hissa vita flaggan, ge upp och erkänna mig besegrad av mina konkurrenter. Kreativitet är väll inte min starka sida om vi säger så.

   

Ja, det är godis.




Mitt såkallade mästerverk.


Sunday - I dag tog jag Heidi & Mici tåget in till New York City. Vi hade en underbar dag i solen, startade dagen en lång promenad genom central park. Cruisade därefter mellan 5th och 6th avenue. Julhysteri på högsta nivå, smockat med folk - UNDERBAR STAD. love it!





















Som ni säkert ser har jag haft en riktig kanondag! Nu ligger jag här i min vita morgonrock, med svullna fötter och trötta ben. Med andra ord - Bedtime for me. Så jag tackar därför för mig och säger - På återseende gott folk!

WITH LOVE

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Filippa,



Det låter som att du har det fantastiskt! USA är ett underbart land tycker jag och du verkar benägen att hålla med. Jag pratade med Annette i förra veckan och hon berättade att du var iväg som au-pair så jag var tvungen att leta upp din blogg. Jättefin! Jag hoppas att du har möjlighet att resa runt lite i USA efter din tid i familjen, det finns så mycket att se. Själv åker jag till Australien efter nyår för att plugga några månader och sen ska jag semestra och jobba lite. God jul! Handla lite på reorna i NY åt mig också. Där brukar man kunna göra fynd. Ta hand om dig! Kram Frida i Varberg

2009-12-01 @ 16:20:12
Postat av: Frida Hjärtman K

Hej tjejen! Vad kul att se att du verkar ha det bra där borta :) Det kommer säkert bli ett minne du aldrig glömmer. ta hand om dig. puss Frida

2009-12-02 @ 22:23:40
URL: http://hjartman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Måste bara fråga, vilken förening har du åkt dit med? ha det så bra!! mvh

2010-11-16 @ 10:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0